Digital Marketing Plan

Η οργανωμένη προσπάθεια μιας επιχείρησης να ικανοποιήσει τις ανάγκες αλλά και τις επιθυμίες των πελατών της είναι ο ορισμός του marketing. Οι επαναλαμβανόμενες πωλήσεις και η μακροχρόνια σχέση με τους πελάτες είναι το επιτυχημένο αποτέλεσμα.

Ένα πλάνο digital marketing πρέπει να έχει μια ελάχιστη διάρκεια ,έναν σαφή στόχο και συγκεκριμένο κοινό.

Ως ελάχιστη διάρκεια ορίζουμε το πλάνο 6 μηνών. Προτείνεται ολοκληρωμένο πλάνο 12 μηνών.

Συνήθως  ως στόχο θέτουμε την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας μιας επιχείρησης & την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών.

Κοινό μας μπορούμε να προσδιορίσουμε την πόλη ή  τις πόλεις που συνορεύουν με την έδρα της επιχείρησης ή ακόμη και μεγαλύτερα τμήματα όπως περιφέρειες.

Τα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσουμε για να πετύχουμε το σκοπό αυτό θα είναι αρκετά και θα τα αξιολογήσουμε ως σύνολο στο τέλος της καμπάνιας μας. 

Στο digital marketing plan θα χρησιμοποιήσουμε τα εξής εργαλεία :

  • Site ή e shop (Google analytics & Google ads)
  • Social media marketing ( Facebook & Instagram google my business )
  • SMS marketing
  • Mail marketing
  • YouTube 
  • Ηλεκτρονικό φυλλάδιο pdf/qr code

Η χρήση του κάθε εργαλείου στο digital marketing είναι διαφορετική και πολύπλευρη.

Site 

Η κατασκευή μιας ιστοσελίδας προσφέρει τη δυνατότητα να παρουσιάσετε την επιχείρηση σας και τις υπηρεσίες που προσφέρετε στο κοινό.

Με την κατάλληλη χρήση της μπορείτε να επιτύχετε αναγνωρισιμότητα και επιπλέον πωλήσεις. Η σελίδας σας μπορεί να εξυπηρετεί αρκετούς στόχους.

  • Προτρέπει τον επισκέπτη να μεταβεί στο φυσικό σας κατάστημα.
  • Ο επισκέπτης ενημερώνεται για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία και μπορεί να ολοκληρώσει μια ηλεκτρονική αγορά. 
  • Η προώθηση τηλεφωνικών κλήσεων στο κατάστημα είναι ένας στόχος που μπορείτε να θέσετε, είτε για τηλεφωνική παραγγελία είτε για να κλείσετε κάποιο ραντεβού.
  • Ο διαμοιρασμός προγραμμάτων (apps), πληροφοριών ή αρχείων.
  • Η συλλογή mail, τηλεφωνικών αριθμών και άλλων προσωπικών στοιχείων μέσω ηλεκτρονικής φόρμας.
  • Προτροπή για εγγραφή στο newsletter.
  • Το Google analytics & Google ads είναι δύο υπηρεσίες που σας βοηθούν να κάνετε αναλύσεις και διαφημίσεις δίνοντας σας πολλές και χρήσιμες πληροφορίες.

κ.α.

Social Media

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν εξελιχθεί σε ένα αξιόπιστο εργαλείο διαφήμισης γιατί προσφέρουν πολλές και σύνθετες επιλογές στην στόχευση του κοινού. 

  • Η προβολή αναρτήσεων σε ακτίνα από το φυσικό κατάστημα εξασφαλίζει μια επιλογή προσέγγισης κοινού για καταστήματα λιανικής.
  • Ηλικιακά κριτήρια, μπορείτε να επιλέξετε να δουν τις διαφημίσεις σας ορισμένες ηλικίες που πιστεύετε ότι έχουν καλύτερη απόδοση.
  • Γένος, με τον προσδιορισμό του γένους μπορούμε να πετύχουμε να προβληθεί η διαφήμιση σας σε άντρες ή γυναίκες. Σας βοηθάει να διαφημίσετε μια προσφορά την ημέρα της μητέρας ή να στείλετε ευχές.
  • Ενδιαφέροντα του κοινού όπως π.χ μαγείρεμα, αθλητισμός, μόδα.

π.χ. (Αν έχετε μια επιχείρηση που εμπορεύεται τρόφιμα, μπορείτε να προβάλετε την καμπάνια σας σε όσους βρίσκονται σε ακτίνα 3 χιλιομέτρων από την επιχείρηση σας, έχουν ηλικία από 18 έως 55 ετών και μια από τις ασχολίες τους είναι το μαγείρεμα και οι διεθνής κουζίνες). 

Συμβάλλει στην επιτυχία όχι μόνο το προνόμιο της σωστής στόχευσης του κοινού αλλά και οι επιλογές των αναρτήσεων που κάνετε σε κάθε καμπάνια σας.

Συχνά τα μηνύματα πωλήσεων δεν καταφέρνουν να φέρουν κέρδη. Οι αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που πετυχαίνουν και δημιουργούν αύξηση στα έσοδα  είναι το σύνολο των μηνυμάτων που προσφέρουν μια εμπειρία στον καταναλωτή και ως αποτέλεσμα έχουν την αποτύπωση του brand σας στη μνήμη του. Δείξτε τις γνώσεις πάνω στο αντικείμενο σας και κερδίστε την εμπιστοσύνη των ανθρώπων που σίγουρα πολλοί από αυτούς θα γίνουν πελάτες σας και όχι μόνο για όσο διαρκεί η καμπάνια σας.

SMS

Το εργαλείο του sms marketing είναι από τα πιο ευαίσθητα και θέλει ιδιαίτερη προσοχή. Τα μηνύματα στο κινητό τηλέφωνο ενός ανθρώπου προϋποθέτουν ότι έχετε λάβει πρώτα την έγγραφη συγκατάθεση του ή ότι είναι πελάτης ή μέλος του οργανισμού σας και λαμβάνει ενημέρωση σχετικά με ένα θέμα που τον αφορά.

Δεν συνίσταται να λαμβάνει κάποιος μηνύματα πώλησης στο κινητό του τηλέφωνο.

  • Τα μηνύματα τα οποία μπορείτε να στείλετε σε πελάτες σας και να τους προσφέρετε μια εμπειρία εξυπηρέτησης είναι μηνύματα κυρίως ενημέρωσης τα οποία τους δίνουν μια χρήσιμη πληροφορία.
  • Το sms marketing αφορά κυρίως τους υπάρχοντες πελάτες και σας δίνει τη δυνατότητα να επικοινωνείτε ενισχύοντας την σχέση σας μαζί τους.

Mail 

Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο επίσης απαιτεί να έχετε λάβει πρώτα την έγγραφη συγκατάθεση του παραλήπτη. Με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μπορείτε να ζητήσετε από ένα πελάτη ένα ραντεβού για να του κάνετε μια παρουσίαση. Μπορείτε να στείλετε μια ενημέρωση (π.χ μία συνταγή, μια προσφορά, το εορταστικό ωράριο του καταστήματος, την επιβεβαίωση μιας παραγγελίας, την πρόσκληση για μία ημερίδα, ευχές για τις γιορτές κ.α.). 

Η μαζική αποστολή email απαιτεί κονσόλες οι οποίες φροντίζουν να μην μπλοκάρονται και να μην μπαίνουν στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τα μηνύματα σας. Επίσης έχει αποδειχθεί ότι ένα πιο γραφιστικό περιβάλλον βοηθάει στην ανάγνωση τους. Στις μέρες μας γίνεται κατάχρηση από πολλές εταιρίες και για αυτό το λόγο υπάρχει μεγάλη

προκατάληψη από τους αναγνώστες. Ένα email για να το ανοίξει ένας παραλήπτης θα πρέπει να του δίνει μια χρήσιμη πληροφορία και να προέρχεται από έναν αποστολέα τον οποίον να γνωρίζει. Χρησιμοποιούμε κονσόλες οι οποίες  συμμορφώνονται με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία των Δεδομένων και έχουν τη δυνατότητα για μαζική αποστολή. Επίσης έχουν cookies τα οποία μας ενημερώνουν ποιοι παραλήπτες ανοίγουν τα email σας και ποιοι όχι. Τέλος χρησιμοποιούμε πρόγραμμα «automation» το οποίο αλληλεπιδρά με τις αντιδράσεις των αναγνωστών και δημιουργεί διαφορετικές ροές μηνυμάτων αυτοματοποιώντας το email marketing της εταιρίας σας ή του οργανισμού σας. 

YouTube 

Δημιουργώντας ένα κανάλι στο YouTube έχετε το προνόμιο να φτιάξετε οπτικοακουστικό υλικό με σκοπό να δείξετε τις ικανότητες σας, να προσφέρετε χρήσιμες πληροφορίες και υλικό το οποίο θα αυξήσει το κύρος και την αναγνωρισιμότητα σας. 

Ηλεκτρονικό φυλλάδιο pdf/qr code

Το pdf είναι ένας οικολογικός τρόπος να εκδώσετε πολυσέλιδες πληροφορίες δείχνοντας στο κοινό σας τις ευαισθησίες σας για το περιβάλλον. Εάν έχετε bar restaurant, δημιουργήστε έναν πολυσέλιδο κατάλογο προϊόντων με αρκετό χώρο για φωτογραφίες,κείμενα και τιμές. Αφήστε πάνω στο τραπέζι σας ένα διακριτικό ταμπελάκι με το QR code και ζητήστε από τους πελάτες σας να σκανάρουν και να παραγγείλουν από το κινητό τους. (Δημιουργείστε οργανική κίνηση ενσωματώνοντας το μενού στο σαιτ σας). 

Αν έχετε το τοπικό κρεοπωλείο της περιοχής και προσφέρετε στους πελάτες σας εμπειρίες που τους κάνουν να αισθάνονται ξεχωριστοί , δώστε τους συνταγές, οδηγίες ψησίματος και πληροφορίες για τις dry aged επιλογές ή τα παρασκευάσματα που έχετε ζητώντας τους να σκανάρουν το QR code που έχετε βάλει στο ταμείο σας ή σε ένα εμφανές σημείο.

Η τοπική κάβα ενός νησιού μπορεί εύκολα και απλά να προσφέρει στους πελάτες της συνταγές για τα πιο δροσιστικά κοκτέιλ του καλοκαιριού. Προτάσεις για τα τοπικά κρασιά και αποστάγματα που αξίζει να δοκιμάσουν.

Ένα μικρό μουσείο μπορεί να ενσωματώσει σε όσες γλώσσες θέλει μια παρουσίαση των εκθεμάτων του και να την δίνει στους επισκέπτες με ένα μικρό QR code που θα τοποθετήσει πάνω στο εισιτήριο του.

Αυξήστε το κύρος της επιχείρησης σας και  μάθετε την άποψη των πελατών σας ζητώντας τους να σας κάνουν μια κριτική στο google και να γράψουν για την εμπειρία που είχαν από τις υπηρεσίες σας.

Πρόσθετα εργαλεία και πρακτικές που βελτιώνουν την εμπειρία του πελάτη είναι :

  • Εμπορική εφαρμογή με crm (customer relationship manager).
  • Οθόνη προβολής ζυγού (screen saver , ζύγιση είδους και κατηγορία είδους). (Έτοιμο κείμενο για κάθε προϊόν στην οθόνη του εργαζομένου στο ζυγό «autocue»).(Bizerba)
  • Οθόνη προβολής ταμείου.
  • Τηλεοράσεις προβολής στο φυσικό κατάστημα.
  • Έντυπο φυλλάδιο προσφορών.
  • Αφίσες μεγάλου μεγέθους μέσα στο κατάστημα με προσφορές.
  • Εκτυπωτής πλαστικών καρτών για τη βελτίωση της βιτρίνας και την έκδοση καρτών μέλους σε πελάτες.(edikio)
  • Η επικοινωνία με τους πελάτες από το προσωπικό είναι ένας επιπλέον τρόπος να ενισχύσουμε το πλάνο μας και να φτάσουμε στην επιτυχία.

«Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι το digital marketing είναι ένα μέρος του συνολικού marketing plan και πρέπει πάντα να υπάρχει συνοχή του ως προς το συνολικό πλάνο. Η συνολική εμπειρία που βιώνει ένας άνθρωπος και η απόφαση του να γίνει πιστός πελάτης, περιστασιακός ή όχι είναι αυτό που καθορίζει εάν το πλάνο μας είναι άρτιο μέτριο ή αποτυχημένο».

Με εκτίμηση 

Στοφοριδης Άρης